سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 355213
۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
سوادآموزی

حوزه/ برای ترویج بیشتر معارف دینی و بهره گیری از ظرفیت روحانیون، سند همکاری بین حوزه و نهضت سواد آموزی به امضاء رسیده و بر اساس مبلغان طرح هجرت بلند مدت در جهت آموزش بی سوادان اقدام می کنند.

حجت الاسلام محسنی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در گیلان، با اشاره به اهمیت مسئله تبلیغ گفت: تبلیغ در اسلام از جایگاه ویژه ای  برخوردار است و از این طریق است که آموزه های اسلامی اشاعه و ترویج می یابد و ضرورت دارد که مفاهیم دینی را در قالب بیان به مخاطب برسانیم تا در جان و قلب او اثرگذاری داشته باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان گیلان، افزود: در زمان حاضر جامعه ما نیاز به آشنایی هر چه بیشتر با اسلام را دارد و از آنجا که رساندن پیام باید بر دل و جان مخاطب تاثیر گذارد، نیاز به تبلیغ موثر داریم.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد حملات فرهنگی دشمنان علیه آموزه های اسلامی در سراسر جهان هستیم و این دلیل محکمی است که به ضرورت تبلیغ پی برده، در این راستا گام برداریم.

حجت الاسلام محسنی، بیان داشت: امروز غرب با تمام توان در حال انتشار اسلام هراسی در کل جهان است وما برای ایستادگی در مقابل این حملات بایستی آموزه های اسلام را در بین آحاد مردم ترویج دهیم تا آنان با آگاهی کامل بتوانند در مقابل این حملات مقابله کنند.

به گفته وی، تبلیغ ، روش و محورهایی دارد و باید براساس آنها انجام گیرد والا بسیار تخریب کننده خواهد بود و این محورها در حول مسائل اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و تربیتی می باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان، در همین زمینه به تربیت و بیمه فرزندان از همان دوران کودکی و نوجوانی مخصوصا در دوران تحصیل در آموزش و پرورش اشاره کرد و اذعان داشت:  در همین راستا رابطه خوبی بین مبلغین و مدارس آموزش و پرورش  برقرار شده است تا دانش آموزان از مراحل ابتدایی زندگی توسط مبلغان با اسلام ناب محمدی آشنا شوند و به راحتی تحت تاثیر افکار التقاطی قرار نگیرند.

وی ادامه داد: در این رابطه استان گیلان با به عضویت در آوردن 47مدرسه در طرح مدارس امین، اقدام به تشکیل کمیته های تخصصی همکاری حوزه و آموزش و پرورش  نموده و در این راستا اقدامات بسیاری خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام محسنی، در ادامه به اهمیت ارتقای سطح دانش جامعه اشاره کرد و افزود: برای ترویج بیشتر معارف دینی و  بهره گیری از ظرفیت روحانیون، سند همکاری بین حوزه و نهضت سواد آموزی به امضاء رسید که براساس این سند توافق شد مبلغان طرح هجرت بلند مدت در جهت آموزش بی سوادان گام های موثری بردارند.

به گفته وی، هم چنین  با توجه به اهمیت تبلیغ و نشر معارف اسلامی خصوصا در مناطق محروم، معاونت تبلیغ در 70 نفر از  طلاب را به عنوان مبلغان طرح هجرت بلند مدت  اعزام کرده است.

حجت الاسلام محسنی، در خاتمه گفت: مبلغان باید توجه داشته باشند که دشمنان اسلام در حال حاضر  با سلاح دین به جنگ با آموزه های ناب اسلامی آمدند که این جایگاه ویژه بصیرت و ارتقاء آگاهی مردم نسبت به مسائل دینی و جایگاه ویژه مبلغان را بیش از پیش خاطر نشان می سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha